Lillasyster J


Hela elva månader är hon nu. Ett oerhört positivt barn (till skillnad från hennes treårsarga storasyster) som pratar på i 190.

Just nu är favoritordet ”mamma”. Jag tror att hon säger det ungefär 3000 gånger varje kväll. Och hon ser lika glad ut varje gång. Så fort jag kommer hem så har jag en liten krypande/hoppande/kravlande dvärg efter mig som mumlar ”mammamammamammamamma”.

Hon börjar kunna gå om man håller henne i bara ena handen och hon är en jävel på att resa sig upp till stående. Hon vill stå stå stå. Bara stå.

Sex tänder tror jag har kommit upp. Man får inte titta så noga men sist jag tvingade mig till en titt så såg det ut som att en fjärde tand precis var på G i överkäken. Två i nederkäken.

Hon äter allt. Och gärna mycket av allt. Vår mat, sin mat, grus, plast, damm you name it. Det smakar spännande.

Hela nätterna sover hon till makens glädje (jag jobbar och går inte upp på nätter). Kl 19:30 är det sovdags och vid 7:30 brukar hon vakna.

Hon är vansinnigt förtjust i sin storasyster, och tack och lov så är hennes storasyster lika förtjust.

Det känns inte som att jag oroar mig över något när det gäller Lillasyster J.

Kommentera

