Pengar med vingar


När man bygger nytt hus sä det en herrans massa saker som ska väljas. De allra flesta tycker säkert att det är jätteroligt, men jag börjar bli lite less. Jag behöver nog lite mer överstatligt sovjet-bestämmande i mitt liv.

Nu är det kamin som ska väljas ut. Vi har valt och tittat i nästan 250 år nu känns det som. Sist vi var på kaminaffären (hur ska jag minnas vad den heter!?) så valde jag kamin. Och det var mitt slutgiltiga val.

En sån här tyckte jag kunde vara piffig:

Nu fick jag veta att med installation så går det på 83 000:-. Genast känner jag hur förbannad jag blir över att allt ska kosta så orimligt mycket. Vi kan köpa den där jävla kaminen och banken kommer att hosta upp pengar för den men FAAAAAN vad det stör mig att det ska vara så dyrt. Det är en principsak tycker jag. Kaminer kan banne mig inte kosta nästan 100 lax. Då blir jag förbannad.

Kommentera

