Barnen


Det skrivs inte lika mycket om ungarna nu när jag sitter på jobbet om dagarna och fokuserar på mig själv. Maken verkar ju helt ha tappat bloggandan. Lite tråkigt tycker jag, för jag gillar att läsa om hur han ser på saker. Ofta blir det lite annorlunda när man formulerar det i text.

Barnen är i alla fall högst närvarande.

Lilla E blev vaccinerad mot hepatit A och B idag. Inför thailandsresan. Hon var så oerhört duktig och skulle visa Lillasyster J att det inte är farligt med sprutor. Hon höll om mig och sitt lilla lamm och pep bara till när läkaren sprutade in vaccinet.

Den ungen är, och kommer att fortsätta att vara, en helt fantastisk storasyster. Hon älskar och skyddar sin lillasyster konstant. Till och med på natten kan hon drömma om att hon skyddar J från farliga spöken 🙂

Lillasyster J är inte så oerhört liten längre. Jag insåg för någon vecka sedan att Lilla E har övergått från att kalla henne ”min bebis” till ”min lillasyster”. Det, om något, måste vara ett tecken på att J inte är bebis längre. Snart är hon 11 månader. Hon far fram genom lägenheten som en virvelvind. Hon kryper inte utan hoppar sig fram genom livet på rumpan. Hon står på knä och försöker klättra upp på saker och i helgen stod hon själv utan stöd i hela fem sekunder 😉 Både mamma och pappa har hon fattat. Och kan säga det till rätt person.

Lillasyster J är lika glad som Lilla E är treårstrulig. Tillsammans är de en strålande kombination. Jag är helt övertygad om att de där två kommer att stå varandra oerhört nära under en lång tid framöver.

Kommentera

