Söndagsvikten som blev måndagsvikten


Igår höll jag på att få psykbryt på vågen. Inte bara jag utan även maken fick vikter som skilde sig på dryga kilot mellan gångerna. Vi kom även på att vågen visar olika beroende på vart man ställer den i lägenheten.

Ni ser. Vi höll på att bli besatta.

När klockan var ett gav jag upp och la mig och sa att jag skulle väga mig på morgonen för att se vartåt det lutade. Tack och lov lutade det åt det lätare hållet.

Nu tycker ju jag att det är lite fuskigt att ange morgonvikten (dessutom efter att man man har varit och bajsat ;-)) så jag testar i kväll igen och bestämmer mig för vad jag väger då…

Träningen går banne mig som en dans. Jävlar vad jag kan ta i nu. Som en liten virvelvind far jag fram mellan stationerna.

Jag är bäst. Ingen protest.

2 thoughts on “Söndagsvikten som blev måndagsvikten

  1. Fast det är ju på morgonen det inte är fusk! 🙂 Dagen beror ju helt på hur stor mängd du druckit och ätit, på morgonen visar det ju vad själva kroppen väger snarare, efter blåstömning 😉

    • Aaaah du tänker så …
      Perfekt, då kan jag dra av två hekto till 😉
      Nä jag tar kvällsvikt nu när jag har börjat med det. Börjar det stanna av får jag väl byta till morgon. Hahahaha!

Kommentera

