Efter regn kommer solsken


Inte för att solen sken idag eller så, men hela dagen har känns ganska ordentligt mycket lättare än gårdagen. Det hade i och för sig varit svårt att toppa den med något ännu värre…

Jag börjar känna mig lätt och spänstig. Det betyder inte att jag är lätt i någon objektiv mening men jag känner skillnad i kroppen. dessuom har min kondition hoppat upp ett trappsteg så det mesta jag gör fysiskt känns plötsligt väldigt mycket lättare.

Jag kan promenera snabbt som fan utan att känna som att jag får andnöd och jag kan träna så hårt jag vill utan att känna mig kräkfärdig. Tröjor sitter inte lika tajt och mina jeanstights är inte så tighta längre.

Dessutom glänste jag som satan på det där jättejätteviktiga mötet. Som vanligt förutsätter jag att alla är extremt förberedda och ser till att vara så förberedd som jag tror att de andra är. Sen visar det sig varje gång att ribban inte alls låg så högt som jag trodde. Ångest i onödan alltså.

Idag känner jag mig bra. För att inte säga bäst.

(börjar vi ana någon form av manodepressiva tendenser här?)

Kommentera

