Min dag so far aka RÖVTORSDAG


Väcktes 20 minuter innan klockan skulle ringa av en pratsugen treåring som gärna vill hoppa upp i min säng och böka runt som ett jädra vårtsvin.

Skyndade, något försenad, till tunnelbanan. Halkade mitt i en vattenpöl. Föll och blev dyblöt. Svor så det osade och fick sedan springa resten av vägen, vilket resulterade i ännu en vurpa.

Kommer fram 2 minuter innan tåget ska gå och hittar inte SL-kortet. River ut halva väskan intill spärren och svär ännu mer. Ringer till sist maken som sömndrucket (ja han SOV fortfarande) säger att det ligger i hans bakficka, för det lånade han igår. Svär ett par gånger till och missar tåget.

På jobbet inser jag att jag har ett jättejätteviktigt möte imorgon och att jag måste lämna in ett förslag på minst två talarpaneler till ett forskningssymposium. Det ska vara gjort helst igår, men definitivt innan lunch idag. Samtidigt har jag 100 samverkansavtal som måste kodas in inför ett möte, som jag precis får reda på är tidigarelagt med två veckor. Jihoo. Inte.

En och en halv timme för sent kommer jag iväg på min lunchträning. När jag kommer ut i salen undrar jag varför alla står så långt bort och tränar i en klunga. Oh well, bra för mig tänker jag och ställer mig på en ledig station. En step up-bräda. Strax därefter blir jag varse varför alla har dragit sig långt bort.

KOOOOOOOOOOOMIGENNUDÅÅÅÅÅÅ. KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!! Vrålas det i mitt öra. Jag blev så jävla rädd så att jag, på riktigt, ramlade av brädan. No shit.

Det är den smått vansinniga föreståndaren för gymet som tränar bredvid mig. Hon är en enda stor muskel och är högröd i ansiktet. Dessutom verkar hon gå igång något enormt på att vråla ”peppande” ord när hon tränar.

Jag höll på att dö.

Väl på jobbet får jag sjuhundra samtal från min glidarkollega som ska koda avtalen med mig. Hon verkar ringa så mycket så att hon inte har tid att koda alls.

Dessutom verkar jag få min mens.

Är det måndag idag eller vad är det frågan om!?

3 thoughts on “Min dag so far aka RÖVTORSDAG

  1. (Jag hoppas du förstod att jag inte på något sätt mår bra av att du hade en sämre dag, men någonstans är det skönt att veta att man inte är ensam om skitdagar. Trots att jag inte ramlade i en vattenpöl. Förlåt. Kan inte hålla mig för skratt!)

Kommentera

