Slutkörd


Ja slutkörd är dagens beskrivning av min kropp. I tre veckor har jag gått från noll till hundra när det gäller motion och mat. Jag vet att det inte är det optimala, men risken är alldeles för stor att mjukstarter aldrig blir mer än just mjukstarter.

Jag är en oerhört bekväm person som inte alls självmant ser till att kroppen rör sig så mycket som den egentligen behöver. Jag tycker om att äta mat. Mycket mat. Utöver det så är jag över lag ganska nöjd med mig själv så incitamentet för att göra jobbiga fysiska saker och äta lite är inte klockrent. Sen så tycker jag att det är alldeles för få som faktiskt erkänner att det är jobbigt att träna i början. Det är jobbigt att inte få äta det man vill.

Jag måste bestämma mig ordentligt. Köra på som om det inte fanns en morgondag och intala mig att det här är en tävling. En tävling med mig själv. Gör jag det så går tävlingsinstinkten in till 100% och jag lyckas.

Sen bet jag sedan tidigare att ju mer vältränad jag blir och när jag börjar närma mig min målvikt så börjar jag också att tycka att det jag gör är ganska roligt. Det blir lätt att träna. Det är inte svårt att äta lagom mycket mat.

Nu kör vi på i tre veckor till.

Kommentera

