Listan som gud glömde


I det här fallet är gud jag. Vad hände egentligen med listan som jag började beta av innan jul? Jag kanske ska ta upp den igen. Vad jag minns så skulle jag skriva om punkt 16.

Det innebär att jag ska skriva om min första kyss.

Rätt enkelt. Den första riktiga ordentliga kyssen (alltså en sån kyss som man fortsätter med som vuxen, inte varianten som man körde som barn på typ ”sanning eller konka”) var på min språkresa till Eastbourne 1990. Jag hade precis fyllt 15 år och lyckades både bli kysst och av med oskulden. På helt frivillig basis ska tilläggas. Kyssen fick jag av spanjoren José som bodde hos samma familj som jag gjorde. Vi satt och pratade i hans säng en kväll och plötsligt så lutar han armen mot väggen bredvid mitt huvud och börjar närma sig. Panik utbröt i mitt inre. Jag hann fundera på hur man egentligen kysser en annan människa och hur han skulle tycka att jag var kass på det.

Men visst ville jag. Han var jättesnygg och det hela var oerhört eggande. Själva kyssen minns jag knappt för det kändes som att min hjärna höll på att brinna upp.

Det var inte med José som jag såg till att bli av med oskulden. Det var med en ännu snyggare italienare. Snabbt jobbat av mig måste jag säga. Stolt som en tupp var jag dessutom. Ett par veckor senare träffade jag mannen som jag inledde ett 14 år långt förhållande med. Oerhört snabbt jobbat.

2 tankar om “Listan som gud glömde

    • Ja det var länge det. Men sen hittade jag rätt på riktigt och nu är det bara 9 år kvar innan min makes och mitt förhållande klår längden på det tidigare 😉

Lämna en kommentar