Är det våren eller bara ljuset?


Jag känner mig lättare. Inte bara kroppsligt utan mest till sinnet. Jobbet är svinroligt just nu. Träningen och promenaderna går skitbra även om de är jobbiga ibland. Barnen växer och frodas. De gnäller och har sig men skrattar oftare. Min make är fin och väldigt bra på att vara hemma och ta hand om våra barn. Det är ljusare. förvisso oerhört kallt men jag väljer att bortse från den detaljen. Jag sover som en gud på natten.

Det känns som att det mesta är under kontroll.

Det kan ha med ljuset att göra men ska jag vara helt ärlig så tror jag att det är min kropp och mitt sinne som mår bra av att jag rör på mig. Blod forsar till muskler och hjärna och syret kanske gör sinnet lättare?

Jag tar tillvara på känslan och ser till att träffa vänner så ofta jag kan. De ska få en del av mitt energitillskott.

One thought on “Är det våren eller bara ljuset?

  1. Jag önskar att jag hade ditt spritt i benen just nu! Sjukdomar hit och dit drar ner mig och även om jag försöker hålla modet uppe är jag så trött på vintern.
    Solterapi skulle verkligen behövas, jag är riktigt avundsjuk på er kommande semester!

Kommentera

