Jag vet att jag tjatar…


…men en sak som jag lärde mig förra gången jag jobbade med vikt och form var att vara öppen med det. Att inte skämmas för att man faktiskt försöker gå ner i vikt och komma i form med träning.

Man blir förvånad över hur stöttande alla runtomkring en är när man förklarar vad man håller på med. Det hjälper att människor peppar. Det hjälper definitivt att man inte måste hymla med varför man inte äter bullen på fredagsfikat eller inte vill följa med ut och äta lunch på en flottig restaurang.

Dessutom så finns det ingen återvändo när man har berättat det.

One thought on “Jag vet att jag tjatar…

  1. Du har så rätt – att vara öppen med vikten hjälper monumentalt! Och du är ju fantastiskt duktig som lyckats tappa -4,5 kilo redan!

    Jag hoppas din goda energi smittar av sig lite på mig, som iofs inte har någon direkt övervikt, men som är långt från trivselvikt. Jag är nämligen en sån med den typen av kroppsform att allt sitter på höfterna. Mindre trevligt när det är speglar inblandade….
    Men med lite motivation och lite träning ska det väl också kunna bli bättre? 🙂

Kommentera

