Utbrott


Jag fick just ett vansinnesutbrott på treåringen. I över en vecka har hon varit ett helsike att ha vid matbordet. Hon ska matas. Och leka. Och göra precis tvärt emot hela tiden.

De senaste dagarna har vi försökt vara mycket tydliga med att det inte är okej att bete sig så.

Idag skulle hon och jag gå på bio. Biljetterna är redan köpta. Sen sitter hon vid lunchen och äter ingenting. Säger att hon inte har några händer och måste bli matad och beter sig jättedåligt. Jsg förklarade att hon fick skärpa sig och äta upp om jag inte skulle bli arg. Och hon snurrade beteendet ett varv till så klart. Och ett varv till.

Till sist blev jag rasande och förklarade att nu fick hon skärpa sig annars blir det ingen bio. Och hon fortsatte ännu värre…

Det slutade med att jag lyfte henne från bordet, satte henne på sin säng och förklarade att biobesöket är uteslutet.

Nu funderar jag på om en treåring kan ha sån framförhållning så att hon förstod kopplingen bete sig illa – inte gå på bio.

Fan.

Kommentera

