Okej okej


Vi ska på bio ändå.

Jag gick in till dottern och pratade med henne. Frågade om hon förstod varför jag var arg och varför jag sa att det inte blir någon bio med tillhörande godis.

Hon förstod mycket väl.

Sen gav jag henne ett sista val. Äta upp maten, själv och utan en massa tjafs och få gå på bio eller strunta i maten och stanna hemma.

Hon valde maten och bio.

Jag kanske ska tillägga att jag särskilt såg till att hon hade en liten portion innan allt började. Bara så att jag inte skulle misstolka hennes beteende med att hon faktiskt var mätt. Hon kan omöjligt ha blivit proppmätt på de tre (?) tuggor som hon fick i sig innan tjafset började.

Treåringar är underbara. Eller hur? 😉

One thought on “Okej okej

  1. Oj om du visste sådan bråk vi har haft här hemma i över ett år. Nu börjar det bli lite lugnare och nu kan det gå flera dagar i sträck utan att vi bråkar en enda gång.

    Men, från att ha ätit vettigt så är varje måltid en kamp. Allt ska gå i slowmotion och då vi får nog och helt sonika slänger maten blir vår treåring helt vansinnig. Nu har vi bestämt att ny taktik ska vara att inte tjata alls utan duka av våra tallrikar då vi ätit upp och låt vår treåring sitta kvar själv med sin mat. Vi är trötta på att spendera timmar vid matbordet för att vår äldsta son ska pilla i sig maten…

    Men det går väl över det med, om hundra år!

Kommentera

