Det är mycket just nu


En massa saker händer i livet.

Om drygt två veckor reser de väggarna till vårt nya hus. Det är minst sagt overkligt. Jag har inte riktigt tagit till mig huset ännu. Det är så oerhört svårt att föreställa sig det. Däremot kan jag tänka mig att det kommer att börja bli ganska intressant om ett par veckor när man kan se huset stå där.

Jag har tagit tag i både kost och träning. Ett ordentligt tag. På sikt har jag tänkt att 30 kilo bör försvinna. Det är väldigt mycket men det behövs för att jag ska hamna en bit in i spannet ”normalvikt”. Jag vill inte se ut som jag gör nu. Jag vill orka mer och känna mig stark och vacker. Som jag gjorde innan Lillasyster J hamnade i magen. Jag vill definitivt inte skylla min kassa form på mina två barn. Med det menar jag givetvis inte att jag inte kan acceptera att kroppen förändras med graviditeter men jag är väldigt säker på att merparten av min övervikt och dåliga form inte har så mycket med själva graviditeten att göra. Det handlar mest om vad jag stoppade i mig under tiden.

Jag vet dessutom att jag kan göra det här. Efter Lilla E gick jag ner nästan 25 kilo och var i princip normalviktig samtidigt som jag hade en fantastisk kondition och ork.

Jag har sökt nytt jobb. På torsdag ska jag på en andra intervju och träffa mina potentiella kollegor. Det står nu mellan mig och en till person. Själva tjänsten är lockande men ämnesområdet är mindre lockande. Jag kan dock begära en lön som ligger drygt 10 000:- över den jag har idag. Det är ett mycket tungt vägande argument för jobbet. 

Som sagt, mycket är på G och det känns bra. Jättebra!

4 thoughts on “Det är mycket just nu

Kommentera

