12. I min handväska


Min handväska är…ett stort svart hål. Den fylls och fyllt till den dag då jag får frispel och rensar ut allt och köper en ny. Jag är definitivt inte tjejen som har en handväska för varje tillfälle. Jag har en. En med allt i.

Som de flesta andra så har jag plånbok, mobilen och nycklar i den. Utöver det har jag:

  • Bricanyl 0,5 mg
  • Pulmicort 200 mikrog
  • Ett par handskar
  • Ett paket Extra White
  • Xylocain 5% (från i somras)
  • Läckerol Eucalyptus (tre för 10:- på ICA)
  • En liten wella hårspray
  • Hårborste
  • Hårsnodd
  • Tre tamponger
  • Elisabeth Arden Eight Hour Cream
  • Inloggningsdosa till Swedbank
  • Förköpshäfte SL
  • Access-kort SL
  • 1 Alvedon forte 1g
  • Otrivin nässpray
  • Nezeril nässpray
  • 7 Alvedon 500 mg
  • 4 Bisolvon 8 mg
  • 1 Alvedon supp Barn 5-10 kilo
  • 5 trosskydd
  • 1 förpackning med blodstoppande vadd
  • Compeed skavsårsplåster
  • Philips hörlurar
  • Lumene double Stay Mineral makeup
  • En fickspegel
  • Body Shop Bronze ”kulor”
  • Clarins Instant light natural Lip perfector
  • Make up Store puderborste
  • Penna från Isadora
  • YSL Touche éclat
  • Ett läppstift från Nivéa (tror jag)
  • Viscotears
  • Oculac (ögondroppar)

Det var nog allt. en ganska imponernade samling med tanke på att jag rensade väskan precis innan jag for till Amsterdam.

Man kan konstatera att jag är ett vandrande Apotek, att jag är beroende av nässpray och att jag har ont i huvudet då och då. Jag har lite astma och jag bär med mig mycket av den makeup som jag använder dagligen. Jag har väldigt torr hud och gillar olika varianter av läppbalsam. Jag har fått tillbaka min mens efter senaste barnet. Att jag har barn skvallrar alvedonsuppen och Xylocain-salvan om (mot insektsbett). Hårborsten och snodden säger att jag har långt hår som jag gärna sätter upp. SL-korten säger att jag bor i Stockholm.

Totalt säger innehållet mig att jag bör rensa lite igen.

3 thoughts on “12. I min handväska

  1. Ping: min handväska som jag helst är utan « mymlan. the real.

Kommentera

