Lite paus


Ja det blev en liten paus här. Det var efter att vi drabbades av en diarréande Lillasyster J, tandsprickning, julpyntande och lusebullsbakande.

Nu sitter det stjärnor i alla fönster, det står tomtar lite här och där (till pillfröken E:s förtjusning) och ikväll blir det pepparkaksbak. Jag älskade julen som liten. Jag älskar den faktiskt fortfarande. Nu är den inte lika magisk längre, men den är en ljuspunkt mitt i vintern. Jag vill göra julen magisk och härlig för mina barn. De ska få massa ljus och vackert pynt. Det ska glittra lite extra och pirra i magen.

Diarrén hade jag absolut kunnat vara utan. Nedbajsad unge tio gånger om dagen och nedbajsad säng om natten är inte mumma för själen. I förrgår tog jag mig samman och funderade på vad jag gjorde de ytterst få gånger som Lilla E var kass i magen. Jag mindes att majs var stoppande. Jag mindes att blåbär kan vara stoppande, men har man otur så kan det ge mer diarré. Jag mindes att fullkorn inte är en hit för små magar som jobbar för fullt.

Alltså blev det majsvällng, mild gröt, mat med kalkon,potatis och majs samt turkisk yoghurt med blåbärspuré till daglig meny för Lillasyster J.  Lite extra olja i maten och mycket vatten.

Snipp snapp snut så var diarrén slut 🙂

Och idag är det en speciell dag. Idag är det min sista föräldradag!

Kommentera

