Gnäll


Efter en kommentar av Blondie, kom jag fram till att jag kanske gnäller lite väl mycket just nu. Att det inte riktigt är befogat.

Jag har nog inte sagt att Lillasyster J sover hela nätterna nu. Ja…det vill säga när hon inte har tandsprickning. Någon gång då och då får man gå upp och stoppa i en napp men det är ingen mat på natten och det är inga långa uppvak. Hon sover vanligtvis från 19:30 och till strax efter 7. Har man tur kan det bli närmare 8. Det är väl antagligen därför som jag känner mig som en manglad bajskorv idag. Kroppen glömmer så fort hur det är att vara uppe på natten…

Ska jag vara fullkomligt ärlig så är vakennätterna en av de främsta anledningarna till att jag inte orkar med fler barn. Jag är helt vansinnigt dålig  på att sova lite på natten. Det tär på mig som inget annat.

2 thoughts on “Gnäll

  1. Fast å andra sidan är det ju jävligt skönt att gnälla. Speciellt över förlorad sömn. Det är som att själen får lite ny luft, när den gamla unkna lämnar kroppen. Så gnäll på! 🙂

    Sen håller jag med dig om att kroppen känns sju resor tyngre efter några nätters sömn och sen nattvak, än efter några nätters natvak bara.

    Åh! Dessa fina ljuvliga barn! 🙂

  2. Gnälla är ett måste ibland. Och nog tusan är det tokjobbigt att helt plötsligt vara tvungen att gå upp mitt i natten igen när man vant sig vid att få sova.

    Och jag är som du. Ett vrak utan min sömn. Ett otrevligt vrak!

Kommentera

