Anala perioden inleds


Jag jobbar i projektform när jag är på jobbet. Det handlar om ganska stora forskningsprojekt som innefattar en rad olika moment. Även om ämnet är olika från projekt till projekt, så finns det vissa delar som alltid är desamma. Läsa på-fasen, materialinsamlingsfasen, analysfasen, skrivfasen och slutligen presentationsfasen. Under tiden jag samlar in material, analyserar och skriver så ser mitt kontor ut som ett bomnedslag. Det är fullt kaos. När jag börjar närma mig slutet av ett projekt så får jag alltid ett behov av ordning omkring mig. Plötsligt ser kontoret psykopat-rent ut. Det är så analt så att det är läskigt.

Jag insåg just att jag har samma känsla här hemma nu. Jag har 18 dagar kvar av föräldraledigheteten och känner ett omisskänligt behov av att rensa upp och ha skinande ytor omkring mig.

Projektet ”föräldraledig” är snart avslutat.

Kommentera

