Äckliga saker som icke bör förtäras


Har jag sagt att sushi är bland det äckligaste jag vet?

En verkligt vidrig maträtt. Ja, jag har försökt äta det massor av gånger och det är lika vidrigt varenda gång. Jag har till och med läst japanska i tre år och tvingats käka sushi minst en gång i veckan under den tiden. Japansk mat är över lag ganska äcklig.

Skaldjur. Hur äckligt kan det bli? Äckliga små spindeldjur som lever i vatten. Skulle aldrig falla mig in. Bläh!

Andra vidrigt äckliga saker: oliver, kapris, pepparrot, selleri, tomatjuice, whiskey, fläsk, gravlax, sill, revbensspjäll, allt på kycklingen utom bröstet, salami, strömming, grapefrukt, rotselleri, kålrot och slutligen koriander.

Tack och lov har jag en make som är rörande överrens med mig i dessa frågor. De flesta i alla fall. Tyvärr avskyr han svamp, broccoli och blomkål också.

3 thoughts on “Äckliga saker som icke bör förtäras

  1. Har du provat vegetarisk sushi? Avokadobitarna med ris är jättegoda åtminstone (tycker jag), och med en massa soja och wasabi… mums! Fast smaken är väl delad 😉 Skaldjur måste jag hålla med om är fruktansvärt äckligt. Har smakat räkor en eller två gånger för ett antal år sedan och trodde jag skulle spy. Usch.

    • Jadå Moa, jag har försökt med vegetarisk sushi massor av gånger. Inte lika äckligt men inte alls gott. Tyvärr gillar jag inte risvinäger, alger och allra minst wasabi (pepparrot). Jag har nu konstaterat att sushi helt enkelt inte är för mig. Man kan ju inte gilla all sorts mat…
      Men tack för tipset! 🙂

  2. Märkligt. Jag gillar sushi och har tjatat på T i år och dar om att vi borde äta det lite oftare. Hon har tvärvägrat. Tills hon blev gravid (igen). Hennes nya craving: sushi.

Kommentera

