20 dagar


Nu är det 20 dagar kvar av min föräldraledighet med mitt yngsta och sista barn. Det låter lite dramatiskt men känns inte alls så. Det känns härligt att pappa Blodpudding snart tar över det jag gjort i åtta månader. Det ska blir underbart att se Lillasyster J knyta an till honom så som hon är knuten till mig. Lilla E ska förstå att mammor också kan gå till jobbet och pappor kan hämta på dagis. Att jag en gång har jobbat och att pappa brukade hämta henne på dagis oftare än jag har hon glömt för läääänge sedan 😀

Lillasyster E är på många sätt en lättare bebis än vad Lilla E var. J är så…glad hela tiden. Hon skrattar och ler nästan konstant. Det verkar vara så underbart roligt att vara hon. Hon älskar utan förbehåll.

Lilla E är inte lycklig konstant, för att uttrycka det milt. Hon är tre år. Jag vet inte om jag behöver säga mer än så.

Nu ska jag sätta det lilla flinmonstret i sin älskade gåstol och göra en sats med köttbullar. Man får jobbar på hemmafru-imagen så länge man kan…

Kommentera

