Piggare och glad?


Ja piggare är jag. Gladare också. Jag är sällan arg länge. Ofta går det över innan den jag är arg på ens har hunnit uppfatta det. Väldigt ofta hinner den jag är arg på inte komma över det lika fort som jag,

Lillasyster J har precis kommit in i en extremt livlig period, som jag tror varar i sisådär sex år till. Hon kastar alla leksaker vilt omkring sig och struntar numera i att jollra. Hon skriker ut det hon vill istället. Inte ledset eller argt, bara förbannat högt. Man kan väl säg att uppvisningen av den egna viljan börjar visa sig ordentligt.

Man kan väl också säga att jag är väldigt nöjd över att det är pappa Blodpudding som får vara hemma snart.

Jag tänker ofta på hur dåligt jag hade mått av att vara hemma säg ett år, eller ännu värre, 1,5 år. Jag måste ha mer stimulans än vad livet hemma med barn ger. Oavsett antal aktiviteter om dagarna så har jag ju alltid med mig minst ett barn. Där har vi kruxet. Jag behöver dagar utan barn på mig. Åtta månader är mer än nog för mig. Nu är jag oerhört redo att gå tillbaka till jobbet. det känns skönt att jag är redo för det verkar vara så jobbigt för de föräldrar som inte alls vill gå tillbaka när det är dags.

One thought on “Piggare och glad?

  1. Jag håller med dig. Jag är oxå MER än redo att börja jobba nu redan. Jag var hemma 13 månader med Bella o sjukskriven 2 månader innan hon kom.

    Denna gång var jag sjukskriven 4 månader innan o varit hemma snart 7 månader.

    Längtar till 31 jan då jag börjar jobba igen. Hade vi klarat oss ekonomiskt hade jag redan gått nu.

    Jag vill oxå ha mer stimulans o göra ngt mer kreativt än att leka, byta blöjor, mata. Har massa kompisar som är mammalediga inkl min syster så brist på sysselsättning o socialt umgänge finns det inte.

Kommentera

