Illamående och trött


Idag är jag så trött så att jag mår illa. Jag var nog mer vaken i natt än vad jag sov. Tyvärr (?) kan jag inte skylla det på Lillasyster J. Hon väckte mig förvisso vid 5:30 (för ja, då sov jag) och tjoade i en halvtimme men innan dess hade jag varit uppe och vandrar håglöst ett antal gånger. det var omöjligt att sova och varje gång jag somnade så vaknade jag strax därefter.

Idag är ingen bra dag och jag känner mig irriterad på det mesta. Irriterad på att bytet av barnens rum aldrig blir klart. Irriterad på att maken har lyckats borra fyra hål på lika många veckor. Irriterad på att jag får vara hemma själv, pisstrött, med tre barn för att maken inte förankrar saker med mig innan. Irriterad på att han gör det när han själv inte ens tänkt vara hemma. Irriterad över att min tå gör ont och irriterad över att jag är så vansinnigt trött så att jag mår illa.

Idag har jag noll och ingen lust att ta hand om något barn över huvud taget. Än mindre två barn. Allra minst tre barn.

Idag säger jag nej.

Kommentera

