Snart tre år


På tisdag blir Lilla E officiellt tre år.

Redan idag är hon allt som en treåring ska vara. Hon gråter och skriker konstant och gör aldrig som man säger. 😀

På väg till dagis frågade jag henne vad hon tror finns i de paket hon får när hon fyller år. Vad hon hoppas ska finnas där.

En docka, svarade hon. En docka och en docksäng. Och en spis. Och pippi.

Tänka sig. Ungen kommer att bli världens lyckligaste. Hon ska nämligen få en leksaksspis, en docka (hennes första), en docksäng (av mormor och morfar) och en pippiservis och dockvagn (av moster).

Med tanke på mitt inlägg om genus nedan så förklarar jag ovanstående presenter med att vi har försökt lyssna på vad hon vill ha och vi har funderat på vilka lekar hon leker nu. Hon leker att hon är som sin mamma och pappa. Mamma och pappa tar hand om sin bebis, Lillasyster J, och vi lagar mat. Sen så får jag väl hoppas att hon tycker att jag är som Pippi, men det handlar nog mer om det där tv-tittandet och Pippifilmerna 😉

Kommentera

