Att uppdatera sin blogg


Jag har just nu enorma problem med att uppdatera bloggen. Det beror främst på att jag känner att jag är på överjävligt dåligt humör hela tiden och jag har ledsnat på att gnälla av mig här inne. Ska jag gnälla i min blogg måste det i alla fall göras med en gnutta humor, vilket jag inte besitter för närvarande.

Jag är otroligt less på min ögoninfektion som är alive and kicking efter 3,5 vecka, 4 sorters medicin, tre läkarbesök och två par nya glasögon á 6000 kr. Jag är så less så att jag funderar på att mörda mina ögon. Då slipper jag i alla fall att se röran som kommer av min andra gnällpunkt.

Barnen har bytt rum hit och dit. Vi har införskaffat massor av nya möbler och jag har skänkt bort de gamla på Blocket. Hemmet ser ut som ett bombnedslag för ingen har tid att skruva ihop och sätta upp all skit vi köpt. Jag går hemma i röran varje dag och börjar få panik.

Lillasyster J har ingen lust att sova någon längre stund i vagnen och mina promenader har därför gått åt helvete.

Lillasyster J har fått sin första förkylning och det har gjort att jag nog har sovit färre timmar under hela helgen än vad jag har fingrar på ena handen.

Lilla E har fotografering på dagis imorgon. En timme innan läggdags började snoret att rinna och var bildades i hennes ena öga. Timing är allt.

Sommarstugan är såld. Det innebär att maken måste åka dit och tömma skiten nästa helg. Alltså är jag själv hela helgen med två asjobbiga barn.

Lillasyster J blir bara jobbigare och jobbigare vid läggning. Hon vaknar minst en gång i halvtimmen i flera timmar innan hon verkar somna in ordentligt. Jag är så jävla less på att springa in till henne stup i kvarten på kvällen.

Dessutom är jag så irriterad hela tiden så att maken och jag konstant hamnar i dispyter om en massa skitsaker.

Fiiiiifaaaaan vad dessa veckor kan dra åt helvete. Jag är nog färdig med att vara föräldraledig känner jag. Det här är exakt samma känsla som jag fick efter sex månader när jag var hemma med Lilla E. Första december är det över. Tack och lov.

Japp, nu vaknar hon igen. Fan.

Kommentera

