Maud Olofsson om RUT och kvinnor


”Det gör att kvinnor inte kan driva företag inom det område de kan bäst”

Hittade det här citatet idag. Det skulle vara ett direkt citat av Maud Olofsson i Aktuellt, där hon pratade om de rödgrönas förslag om att ta bort RUT-avdraget. En vän på Facebook hade postat det i sin status och jag reagerade först med viss skepsis. Är det verkligen möjligt att en partiledare i valtider uttrycker sig så vansinnigt klumpigt!?

Källkritik! vrålade jag.

KÄLLKRITIK.

Utan bra källkritik förlorar man trovärdighet. Trovärdighet är A och O.

Sen insåg jag att den källforskningen kan jag med lätthet utföra själv om det nu har sänts i Aktuellt.

Så, här är resultatet av min källforskning. Det var sant, tro det eller ej.

2 thoughts on “Maud Olofsson om RUT och kvinnor

Kommentera

