Jag kan tänka igen!


De senaste dagarna har det bara blivit tydligare.

Jag har börjat tänka igen! Jag klarar av att fundera på en och samma sak under en längre period och jag kan dra vettiga slutsatser och föra fram mina argument på ett intelligent sätt. (är det någon annan än jag som alltid är nervös för att stava intelligent fel varje gång man skriver det?)

För mig är det stort. Det är en enorm lättnad. En stor del av min tid går i vanliga fall åt till att sitta och fundera, och mitt jobb handlar om att analysera stora material, dra viktiga slutsatster och för fram argument som stärker dem. När jag är gravid och när jag är hemma den första tiden med småbarn så verkar detta helt ställas ur funktion. Jag klarar inte av att hålla kvar en tanke särskilt länge i skallen. Antar att det är ungefär som när man blir utbränd.

För min del så lider jag massor av att känna att jag inte får fram något vettigt. En del av mig försvinner.

Därför är jag nu desto gladare. Jag är hel igen!

Snart är jag redo att böraj jobba igen. Lycka!

Kommentera

