Lyxproblem är också problem


Den här veckan bör vi ha valt allt jox till huset för att vår leverantör ska kunna göra slutavrop. Dvs beställa skiten. Gör vi inte det så är det inte helt säkert att huset blir klart innan sommaren, och det vill vi verkligen. Med betoning på V E R K L I G E N.

Och jag är så trött. Hela kroppen är trött. Den orkar inte sitta och välja dörrar, dörrhandtag, möbler till badrum, handfat, kranar, speglar, toaletter (tre), blandare till duschar, spis, ugn, micro, fläkt, köksblandare, kyl, frys, tvättmaskin, torktumlare, möbler till tvättstugan, hur många spolights vi vill ha i hela jävla huset etc. etc. etc.

Det som skulle kunna vara så himla roligt blir bara lite för mycket. Jag orkar till sist inte riktigt bry mig. Ett dörhandtag liksom. Orka bry sig? När man kan få sova istället.

Kakelugn eller kamin? Javetinte.

Sedan kan man ju i princip välja mellan allt som finns på hela jäxdra marknaden så vi sitter inte och väljer mellan tre olika kranar. Nejdå.  Det finns säkert sju miljarder kranar att välja på.

Givetvis är det lyxproblem. Enorma lyxproblem. Det skiter jag i. Jag är trött.

Kommentera

