Orättvisor här i världen


När  Lilla E var drygt fyra månader började jag tappa hår. Ni vet, så där som man gör efter en graviditet och amning. Det var aningens läskigt då jag tappade så jädra mycket men det gick över efter en period. I samma veva kom mensen tillbaka. Då var jag rätt säker på att det var för att hon slutade amma när hon va 4,5 månad. Hon ville inte längre och sedemera började håret falla och mensen kom.

Trodde jag ja.

För ett par veckor sedan började jag tappa hår. Lillasyster J var då fyra månader men hade på intet sätt slutat amma. Idag kom mensen. Jag är väldigt säker på att jag har ammat Lillasyster J var tredje timme (om inte oftare) den senaste tiden.

ORÄTTVIST!

Vad ska jag med mensen till? Vi ska ju inte ens ha fler barn.

Bah!

4 thoughts on “Orättvisor här i världen

  1. Eller så kan man ha det som jag. Ingen mens på hela halvåret från att jag slutade med p-piller tills jag blev gravid. Och ingen ännu heller med 7 månaders bebis som slutade amma för två veckor sen. Så jag räknar bakåt till januari 2009 som senast.
    Inte för att jag längtar. Men det börjar luta åt att kännas olustigt istället för rättvist….

    • Hmm, ja ingen mens är inte okej heller. En av anledningarna til att jag slutade med minipiller var att min mens försvann helt. Det kändes väldigt onaturligt och lite obehagligt. Jag vill gärna veta att allt är okej, och mensen är lite av ett kvitto på det.

Kommentera

