Jag ska bli bättre


Det är verkligen svårt att skriva inlägg just nu. Egentligen kan jag väl inte påstå att jag inte har tid att skriva, men jag har sällan tid att samla tankarna.

Just nu har jag ett barn liggandes helnäck i sin lilla korg (lufta rumpan pga misstänkt blöjeksem). Hon sparkar och flärpar omkring som en liten tok. Byter musik i sin mobil (inte mobil som i telefon) med tårna var tredje sekund. Hon sliter ut nappen oc kissar bredvid blöjan som jag lagt under hennes rumpa. Det andra barnet skriker och tjuter för att dagis fick den briljanta idén att låta henne skippa eftermiddagsvilan. Hon tjuter om att få kalla köttbullar, tjuter om att programmen på tv:n är konstiga (=tråkiga), tjuter om att få smaka på mitt vatten, trots att hon har eget. Hon blir kissnödig stup i kvarten, och eftersom hon numera är blöjfri så är det ett jädra rännande in till pottan. När hon är klar så tjuter hon ”MAMMAAAA” och då ska man ge papper, hälla ut kiss, skölja potta….och lagom tills att man är färdig så börjar nakenfisen i korgen att pipa.

Sen var det tvätten som måste vikas.

Maten som måste lagas.

Lämna på dagis, hämta på dagis.

Förkylningen som måste gå över.

Tröttheten som ligger som en våt filt över mig.

Mitt liv kunde absolut vara hundra resor värre och jag är inte ens missnöjd, trots klagosången ovan, men jag har svårt att samla tankar för blogginlägg. Lillasyster J är faktiskt en helt ljuvlig bebis. Hon är glad och nöjd merparten av tiden och gör exakt allt det som hon bör göra vid sin ålder. Hon greppar allt omkring sig och utforskar det med mun och händer. Hon är en jävel på ljud och hon jobbar på att vända sig från rygg till mage. Tårna stoppar hon i munnen så fort hon kan och hon kan ge de grymmaste blöta pussarna 🙂

Jag ska dock bli lite bättre på att uppdatera här. Jag gillar ju att skriva i bloggen!

One thought on “Jag ska bli bättre

  1. Känner så väl igen det! blöjavvänjning med den store samtidigt som den lille kräver sin ompyssling. Ibland(läses som oftast) är det verkligen fullt upp!

Kommentera

