Fridfullhet


Det här inlägget är tänkt som en referens i den händelse att någon av oss skulle gå och bli lite glömsk…

Älskling, du minns igår, när vi satt i varsin solstol i skuggan och njöt av hur tyst och lugnt och skönt det var? Dom där magiska minutrarna när båda barnen sov en stund på dagen?

Minns du även den gång efter att lillasyster J fötts då du fick ett infall om att det ”här med små barn ju inte var så jobbigt”. (Det var någon slags lätt anfall av galenskap och megalomani när det gick bra att lämna på dagis första gången tror jag..)

Hursomhelst. Jag sa nej. Jättejättenej. Det blir inga fler barn. Och det där ögonblicket igår, det summerar ganska väl ihop vad det är jag vill att vi ska ägna tiden åt framöver. Oss. Vi ska bygga vårat hus och njuta av tillvaron.

Och framför allt. Vi ska satsa på dig. Du ska fanimej ta det där jävla körkortet nu, du ska byta jobb och få fart på karriären ordentligt.

Själv ska jag försöka (jag lovar inget, men jag ska försöka), ta det jävligt mycket lugnare framöver och vara mer support åt dig istället.

…Nu väntar vi bara på nästa tillfälle vi är själva, det är tyst och lugnt och alla barnen sover samtidigt igen…

One thought on “Fridfullhet

Kommentera

