Att fundera


En sak som jag tyckte var riktigt jobbig när jag var hemma med Lilla E och som jag börjar tycka är ganska jobbig nu också är den lilla tid man har över till att sitta och bara tänka. Tänka på saker som är viktiga för en själv som person. Saker som får mig att röra mig framåt i livet.

Jag hittar inte ro för att göra det när jag har småbarn. Det är för mycket annat som rör sig i skallen och som jag behöver hålla koll på och komma ihåg. Sen är man konstant trött och det är en dålig förutsättnign om man ska fundera.

Jag har nog varit lite av en expert på att sitta och fundera. Det har gjort att jag har kunnat ta ställning i de flesta frågor och jag har haft bra argument till varför jag tycker på olika sätt.

Till hösten är det val. För första gången i mitt vuxna liv så vet jag inte hur jag ska rösta. Givetvis skulle jag kunna rösta med tanke på den ideologi som ligger mig varmast om hjärtat men jag tror verkligen inte på att basera sin röst enbart på det. Jag vill ha koll på sakfrågor och jag vill veta vad jag själv tycker i sakfrågorna och varför jag tycker så.

Sen vill jag ha tid att fundera över vad jag står i frågor som inte rör mig själv direkt. Att föräldraförsäkringen är något jag har hunnit fundera på är ganska naturligt, men vad anser jag om äldrefrågor till exempel? Pension? Jobbfrågor? Frågor som rör småföretagare?

Det stör mig att jag varken hittr tiden eller intresset just nu.

Kommentera

