Fantasi inför Fotbolls-VM


Ja, alltså, ni noterade att jag är lite exalterad inför fotbolls-vm va?

Den 11:e juli spelas finalen.

Min dröm vore att det lät ungefär såhär hemma hos oss då.

Jag: Men KOM IGEN NU då!

(Tystnad)

Jag: Men VAD FAAAAAAAN domarn! Det är ju FRISPARK!

(Tystnad)

Jag: Men NEEEEEEEEEEEEEJ! Är du helt KÖÖÖÖÖÖÖÖRD???

Hon: (Kommer springande in i vardagsrummet.) Förlåt, jag glömde. Vilka håller jag på?

Jag: De röda.

Hon: (Nickar och tar sats nerifrån tårna) KOM IGEN NU DÅ ERA FÖRBANNADE RÖDA HALMHATTAR!

Jag: Men kolla nu då! Vad håller DOMAREN på med?

(Tystnad)

Jag: Jag sa: Vad. Håller. Domaren. PÅ. Med. ?.

Hon: Åh, förlåt. (Nickar allvarligt, tar ett djupt andetag) VADÅ GULT KORT? DU HADE INTE KÄNT IGEN EN REGELRÄTT TACKLING OM DEN LÅG MED DIN SYRRA!

Jag: Älskling, vi håller på de röda. Vi tycker att den där killen borde ha blivit utvisad istället för varnad.

Hon: Åh, jaha. Förlåt. (Nytt djupt andetag) MEN VADÅ GULT KORT! DÅREN BORDE BLI UTVISAD PÅ LIVSTID! GÖR VÄRLDEN EN TJÄNST OCH SKJUT HONOM I KNÄSKÅLARNA!

(Kort tystnad, innan det ett par minuter senare uppstår en målchans för Spanien)

Jag: Skjut då! SKJUUT DÅ! Nääääääääääääääj!

Hon: (Tittar på mig, ställer sig sedan upp i soffan och tar ny sats) DU SKULLE INTE KUNNA TRÄFFA EN LADA INIFRÅN! DU SKULLE INTE KUNNA TRÄFFA VATTNET FRÅN EN BÅT! DU SKULLE INTE KUNNA…

Jag: Det är halvtid nu älskling.

Hon: Jag förstår. (Hoppar ner från soffan, rättar till kläderna, tittar på mig) Var det bra för dig också?

Jag: Ja, det funkade. Tack älskling.

Hon: (Pussar mig på pannan.) Och så var det frågan om ett par skor som jag blev lovad för det här, minns jag bestämt…

Jag: Mitt kort ligger i hallen.

Vad tror ni? Kan det hända? Räcker ett par skor?

(Tack till Fredrik Backman på Café som jag mer eller mindre har snott materialet till detta av helt och hållet…)

4 thoughts on “Fantasi inför Fotbolls-VM

  1. DITT kort!? Jag trodde att det var VÅRT konto. Ett par skor kan jag dessutom köpa helt själv. Jag jobbar också serru. Det är ingen hemmafru du har.

    Oh well. För att jag skulle säga såna töntigheter skulle det krävas en resa till varmare breddgrader eller något ännu större. Då kan jag KANSKE överväga det.

  2. Jag är en dålig kvinna. Jag skulle lätt falla till föga för ett par skor. Men jag förstår det väl rätt att det är ett par skor för varje match??

  3. Älskling… var det inte du som beklagade dig över hur mycket högre lön jag har än dig? Jag trodde vi var på det klara med att det är jag som drar in stålarna här.

    Vad tror du om en resa till Thailand för övrigt? Kan det kanske vara nåt?

    Vera – knixen ligger i förutsättningarna. Om det inte skulle kännas som en särskilt stor uppoffring skulle det heller inte vara värt så mycket 😉 Och sker det varje match är det heller inte så unikt att det blir speciellt, alltså faller det lite på den punkten också… Och som du ser av min kära frus inställning så lämnar den mycket i övrigt att önska, följaktligen skulle det vara mycket eftersträvansvärt att få uppleva detta…

  4. Jag säger ”alla matcher eller så får det vara” till min man. Jag tror han tar det, vissa män är mer desperata än andra. 😉

    Och, det är alltid speciellt med skor. Häda inte.

Kommentera

