Apropå ingenting särskilt..


Jo förresten…

Jag hade ett sånt där ovanligt vuxet samtal med min fru för några kvällar sen, där vi i vanlig ordning (mitt ego klagar inte, men ja ibland undrar jag varför det oftast blir så..) avhandlade vissa aspekter i den ”resa” jag gjort personligen de senaste fem åren.

Till exempel så trillade vi in på vad man kan prata om på jobbet. Jag insåg att jag numer var ganska allmänt initierad i olika former av samhälleliga aspekter och har en hel del åsikter i dessa frågor. Ni vet saker som typ att Israel är dumma i huvudet, att Turkiet inte borde få komma med i EU för att de beter sig som en militärstat, att Miljöpartiet är de enda som har någon stake som vågar kräva tredelad föräldraförsäkring, att cyklister i innerstan är ett satans pack, att det är konstigt att kemtvättar har helsvenska namn (min heter t ex K.G Svensson) men drivs uteslutande av entreprenörer från andra delar av världen där ”Svensson” inte är det mest frekvent återkommande efternamnet, att trafikkontoret i Stockholm är en pajasar, att fulla studenter är ännu större pajasar, att nyhetsrapporteringen i Sverige om oljekatastrofen i USA är patetisk och enbart rapporterar om hur det går att täppa till läckan trots att skadorna redan är extremt omfattande men det nämns knappt, eller att det är en svensk (!!) som faktiskt är styrelseordförande i BP. Vem fan bryr sig när de håller på att förstöra miljön för flera generationer?

Ja, typ lite så alltså. Hon förklarade att hon har jävligt initierade kollegor på jobbet, och jag insåg att jag har fan inte det. För att använda ett uttryck som en annan favorit till mig ofta gör, så är de en jävla hög med köttmongon. Det är en samling vandrande klichéer av individer i finansbranschen. Ytliga, ointresserade och mest roade av teknikprylar eller allmäna skeenden på finansmarknaden. Fy fan. Eftersom det är många män så är det även många sportintresserade. Men notera då. Intresserade. Inte som jag, fantastiskt initierade. Ja, jag slår mig på bröstet här. Men jag insåg under ovan nämnda diskussion att även om någon pratar om ett av ovanstående ämnen, så kan jag i stort sett alltid hitta en koppling till fotboll. Alltid.

Varför jag nämner det? Jamen har ni bott under en sten lite för länge eller?
PÅ FREDAG BÖRJAR JU FOTBOLLS-VM! TJOHOO! En månads orgie för mig och fördärv för min fru. Och det är ju faktiskt världens enskilt största och mest mediebevakade evenemang, så jag lär ju inte vara ensam om att följa det direkt.

Så nu ska jag iväg och läsa en analys på varför Danmark kommer få det tufft eftersom de förlitar sig på sina yttrar som alla är över 30 och inte lika snabba längre, för att sen lämna in mitt VM-tips. (Och nej, jag vinner aldrig, men vafan…)

3 thoughts on “Apropå ingenting särskilt..

Kommentera

