Hela 34 år nu


Fyllt år har jag gjort också. På Sveriges nationaldag.

Hela 34 år är jag nu.

Jag har ärligt talat aldrig förstått det där med att ha ångest för att bli äldre. Jag känner mig som 34 år (hur nu det ska kännas) och jag vill vara 34 år. Det är jäkligt skönt att inte vara 20 längre. För att inte tala om att vara tonåring. Fy satan. Jag är galet glad över att jag är färdig med studentlivet, färdig med ONS, färdig med att bo i en etta, färdig med all osäkerhet kring vem man är och hur det ska bli, färdig med att vara yngst på jobbet.

30+ har funkat skitbra so far. Jag förutsätter att jag är aptrött på att vara 30+ och ha småbarn när jag ska fylla 40 🙂

2 thoughts on “Hela 34 år nu

    • Jag förstår det. Själv var jag i sämre form som 20+ än vad jag var strax innan jag blev gravid med Lillasyster J.
      Som 30+ har jag lärt mig hur jag ska handskas med min kropp och jag är ganska okej med att den inte är perfekt. När jag var 20+ tyckte jag bara att kroppen var skitjobbig och ville egentligen inte ha med den att göra.

Kommentera

