Supermamman på nya äventyr


Idag var jag ensam med båda barnen på morgonen och lämnade själv Lilla E på dagis. Inget konstigt? Jo, jag har inte gjort det sedan Lillasyster J föddes. Maken har tagit Lilla E på morgonen och lämnat på dagis och jag har tagit Lillasyster J. Allt i jämlikhetens tecken 😉

Det har varit oerhört skönt att han har ett så pass flexibelt jobb så att han kan ramla in framåt 10 utan problem. Mina mornar har dessutom blivit den stund på dagen då jag kan ta det lugnt.

Men idag var det alltså jag som fixade frukost, klädde och lämnade på dagis. Nästan lite nervöst.

Det gick hur enkelt och smidigt som helst. Jag kände mig som värsta supermamman när jag slängde ner lillknodden i selen, knäppte knapparna i Lilla E:s kofta, tog henne i handen och traskade iväg mot dagis. En kvart senare var jag hemma igen.

Supermamma, det är jag.

One thought on “Supermamman på nya äventyr

  1. Vad lyxigt 🙂

    jag har kaos varje morgon, flera ggr har jag stoppat ner Emelie i vagnen i sin pyjamas o gått iväg till dagis utan att hon fått mat- inte skrikit ngn gång utan somnat eller sovit vidare som tur är…

    imorse var den första dagen allt gick smidigt- första gången på 1,5 månad. Emelie hann äta innan Isabelle vaknade, jag hann duscha medan Isabelle kollade ut på traktorn på gården som grävde o Emelie var nöjd i babygymmet, gick till dagis utan att bråka med isabelle om skor, kläder eller tandborstning *kors i taket* hihi

Kommentera

