Skadeglädje är den enda sanna glädjen?


Jag har av någon outgrundlig anledning följt Katrin Zytomierskas blogg i någon månad. Jag har alltid svårt att låta bli att följa bloggar när personen som skriver är gravid (okej, hon måste kunna skriva något sånär vettigt också). Jag följer jämt bloggarna med ett elakt flin på läpparna. Ja, jag är nog elakare än vad man kan tro. Jag fnissar skadeglatt när den gravida bloggerskan inser att man faktiskt kunde bli större om magen än vad hon var i vecka 23. Jag fnissar ännu högre när hon plötsligt inser varför man vaggar som en pingvin när man är jättestor. Jag skrattar högt när bloggerskan gråter över att hon gått upp +20 kilo. Hon som minsan skule träna ända in till förlossningen.

Åh vad jag är skadeglad.

När det gäller Katrin Zytomierska så är hon en dröm i det avseendet. Hon skulle inte bli tjock för tjocka personer är äckliga och mammor som gråter och blir känslomässigt labila efter förlossning är svaga. Sen gick hon upp över 30 kilo och nu har hon fått sin son. Efter det skriver hon det här.

Hon är ett enda stort ”VAD VAR DET JAG SA”. Men det tror jag att hon vet om 🙂

Lite kuriosa är att jag och Katrin var på språkresa i Eastbourne tillsammans 1991. Där blev jag av med min oskuld tillsammans med en skönlockig italienare som var hela 17 år. Men det är en HELT annan historia.

One thought on “Skadeglädje är den enda sanna glädjen?

  1. Hehe. Jag kikade in hos henne nu och läste lite. Känner mig plötsligt otroligt pretto och även lite, lite skadeglad när hon skriver:

    ”jag säger bara att klara av en förlossning utan bedövning gör man inte. Det är konstiga grottmänniskor som gör det. Inte vanliga tjejer. Det är helt omöjligt.”

    Ska nog inte länka till min förlossningsberättelse…

Kommentera

