Lugnet råder i familjen blodpudding


Jag börjar så smått tro på att även detta barn kommer att börja sova hela nätter från två månaders ålder. Lilla E gjorde nämligen det och innan jag fick henne så trodde jag att åtta timmars sammanhängande sömn med ett spädbarn bara var en myt.

Lillasyster J har sovit åttatimmarspass på natten i ungefär 1,5 vecka nu. Passen kan förvisso hamna mellan t.ex. kl 21 och 5 så att jag ändå måste vakna och amma vid fem, men hon somnar alltid om efteråt och sover i ca tre timmar till. I natt var det perfekt. Hon sov som en liten gris från kl 20 med påtvingad matpaus vid 23 och sedan ända fram till kl 7 då det tydligen var morgon.

Sån nätter kan jag absolut leva med i fortsättningen.

Idag ska vi iväg på en sista akupunktursession. Varför det är den sista? Jo, det har nämligen fungerat! Efter två gånger så slutade damen att ha ont i magen och skrika på kvällen. Helt obegripligt. Jag måste nog omvärdera min ytterst skeptiska inställning till akupunktur.

Jag säger det rakt ut helt enkelt. Akupunktur fungerar mot spädbarnskolik.

4 thoughts on “Lugnet råder i familjen blodpudding

  1. Var bor du? Eller snarare, var finns denna akupunktör? Jag har en 4-månaders son som inte har kolik (definition mer än 3 timmars skrik per dag) men väl rejält ont i magen av gaser och som därmed inte sover särskilt mycket på nätterna och ej på dagarna heller.

  2. Hej Lisa! Jag var lite orolig för att du tog illa upp över mitt inlägg förut där jag svarade på din kommentar 🙂
    Hoppas verkligen att så inte var fallet för jag har tänkt på dig.

    Vi bor i Stockholm och jag vet att det finns tvåställen här som utför akupunktur på spädbarn. Det vi gick på är detta:
    http://www.akupunktur.se/

    Sen vet jag att det finns ett ställe på västkusten också: http://www.aqpunktur.se/

    Jag kan verkligen rekommendera att testa det.

  3. Var det min fråga om varför du tycker det är jobbigt att vara hemma du syftar på? Jag tog i alla fall inte illa upp, oavsett. Tack för akupunkturtipset, jag ska kolla upp det. Vi hoppas varje dag att nu vänder det…

    • Ja det var den jag syftade på. Skönt att du inte tog illa upp 🙂

      Kolla upp akupunkturen. J hade också väldigt mycket gaser som tryckte på och jag kan ärligt säga att det är i princip borta. Visst pruttar hon lite men hon skriker absolut inte för att magen gör ont.

Kommentera

