Härvarelivat!


När jag väntade Lilla E så var jag den första som fick barn bland mina vänner. Okej, jag har en del vänner som är 40+ också och de har barn. De har däremot inte småbarn eller spädbarn. De är beond that och orkar knappt tänka på den tiden längre.

Eftersom inga av mina kompisar hade barn eller skulle få barn inom den närmsta framtiden så blev min tid hemma rätt ensam. Jag tyckte att det var oceaner av tid utan innehåll. Efter ett halvår var jag så vanvettigt less så att jag höll på att bli deprimerad. De återstående tre månaderna av min föräldraledighet var en enda lång väntan på att få börja jobba.

Jag kan knappt beskriva hur annorlunda det är nu.

Tiden. Räcker. Inte. Till.

Det är så enormt mycket saker att hinna med så att jag blir helt kollrig. Jag har flera vänner som är föräldralediga och de flesta av mina vänner har, sedan jag var hemma med Lilla E, fått barn. Alla förstår så väl att jag inte alltid har tid och ork att ta mig in till stan med bebis och allt för en 40 minuters lunch. Eller att det inte är skitenkelt att bara pumpa ut lite mjölk för att hänga med på bio. Att det är lite kompolicerat med småbarn.

Jag går med Lillasyster J på akupunktur mot koliken (som för övrigt fungerar, hon har inte ont längre). Jag har BVC besök. Jag ska hämta Lilla E kl 15 varje dag. Jag har otaliga fikadejeter med föräldralediga kompisar. Det är dagiskompisar med tillhörande mammor här och fikar och leker. Det är försäljning av sommarstugan. Det är utflykter till potentiella tomter.  Det är ett jäkla hålligång helt enkelt. Aktiviteter varenda dag.

Men jag klagar inte. Inte alls. Tusen gånger bättre än tristessen förra gången. Miljoner gånger bättre.

Kommentera

