Uppoffringar


Åh det är så mycket jag tänkter på och aldrig finns det tid att få ner det på pränt här.

Många gånger fungerar bloggen som ett sätt för mig att sätta ord på det jag funderar över. Den kan också vara en ventil för att lätta på trycket. Jag öser ur mig missnöje och sen går det över.

Jag såg på morgon-tv imorse och som någon form av panel satt Göran Lambertz och en annan kvinna…Soledad någonting. Hon var ganska enerverande och smått hysterisk i sitt enormt positiva tänkande, men jag insåg att hon kanske ändå hade en poäng i det hon sa. Det hela handlade om måsten. Hon menade att hon inte såg på måsten som något negativt då de, för hennes del, var resultat av saker hon valt.

Enkelt förklarat så måste hon äta och sova för att hon väljer att leva. Hon utgick hela tiden från frågan: Vad vill jag? Och vill jag detta så måste jag kanske göra vissa saker för att nå dit.

Det kanske låter väldigt flummig men just livet som småbarnsförälder handlar ju väldigt mycket om just det. Jag har valt att ha barn. Alltså måste jag se till så att han/hon har det bra i livet. Det innebär ”uppoffringar” inom många andra områden. Sömnen t.ex.

På tal om uppoffringar. Nu piper det betänkligt från sovrummet så jag får nog göra en uppoffring och skita i att slutföra inlägget.

Kommentera

