Tid?


Ja herregud, här blir inte många inlägg skrivna.

Det finns ärligt talat inte så mycket tid över. Lillasyster J verkar ha kolik av den mildare sorten. Eftersom hon har rätt så ont i magen så ligger hon väldigt ogärna själv. Hon gillar helt enkelt inte att ligga ner alls. Det betyder att det är ganska svårt att skriva på datorn.

Tack och lov så måste jag säga att hon sover rätt bra på natten. Det brukar bli en amning innan läggdags vid 23 och sedan en vid 4 och slutligen en vid 7-8. Det kan jag absolut leva med ett tag. Det funkar bra att amma i alla fall. Tuttarna funkar och knodden växer på i fin takt.

Jag är faktiskt ganska avslappnad inför många grejer den här gången. Det krävs en del för at jag ska orka hetsa upp mig. Det är skönt. Det är också fantastiskt skönt att ha det perspektiv som jag saknade med Lilla E. Jag ser bortom kolik, bortom nattamningar, bortom trötthet, bortom störda middagar, bortom lidande samliv.

Jag vet att det går över ganska snart.

Givetvis är hon världens finaste också. Hon tittar och tittar på en med sina klotrunda ögon. Då och då fyrar hon av de mest fantastiska leenden och ser riktigt lycklig ut när hon får syn på en. Hon har massor av mörkt hår och en liten spetsig näsa. Det finns fortfarande ingenting som luktar lika gott som hon gör. 

Imorgon tänkte jag ringa och kolla om lilla fröken inte ska få lite akupunktur mot koliken.

Allt löser sig. Allt kommer bli bra. Snart är alla barn lite större 😉

Kommentera

