Gnäll


Gud vad jag gnäller! Förlåt!

Som ni kanske märker så är jag väldigt dålig på att hantera trötthet. Det är en stor anledning till att jag inte gillar att vara gravid eller den första tiden med barnet. Jag klarar inte av att ha ett okej humör och vara trött.

Jag känner mig väldigt lätt deppig när jag är trött och har tex aldrig klarat av att jobba natt.

Tyvärr blir det en massa gnäll och negativitet när jag inte kan styra över sömnen själv. Just nu vill lillkorven äta varannan timme och hon håller på och ammar i upp till en timme. Det betyder max en timmes sömn i taget för mig. Sen vill hon ju inte alltid sova direkt efter maten heller…

Anyway. Förlåt för allt gnäll. Detta är i alla fall förklaringen.

3 thoughts on “Gnäll

  1. störd sömn ställer till det med hormonnivåerna i kroppen, och du är säkerligen extra känslig för det. hoppas nattätandet blir bättre med tiden! men tills dess (och denna fråga har du säkert fått förut); det funkar inte att liggamma i sängen? det gör vi, och jag märker knappt att Siggan äter varannan timme eftersom jag slumrar eller sover samtidigt (och vaknar i en pöl av kräks och utläckt bröstmjölk 2 timmar senare när det är dags igen ;)).

Kommentera

