Uteliv


Jag har suttit inne lite för mycket märkte jag idag. När man har varit uppe kring fyra gånger på en natt och varje amning har tagit upp till en timme så är man rätt mör dagen efter. Jag har liksom fastnat hemma. Jag får dessutom inte bära mer än barnets vikt i ungefär en månad till och insatsen till barnvagnen väger lika mycket som Lillasyster J. Det är egentligen för tungt för mig då vi bor tre trappor upp utan hiss. Jag vill inte pajja något i magen i onödan och därför har jag dragit mig för att bära ut henne och insatsen.

Det har varit mer bekvämt att sitta hemma och vara trött.

Idag messade maken mig och sa iprincip till mig att ta mig i kragen och pallra mig ut i solen. Jag gav honom en massa argument till varför det var en dålig idé men efter någon halvtimmes tänkande så insåg jag att han hade helt rätt.

Ingen blir piggare av att sitta halva dagen i ett dunkelt sovrum och amma.

Jag packade ner pyret i insatsen, tog på mig kläder och pallrade mig ut. Underbart. Jag har varit pigg resten av dagen efter den 1,5 timmes promenaden. Solen gassade och pyret sov.

Jag tror att det kan börja vara dags för projekt ”få tillbaka orken”.

4 thoughts on “Uteliv

  1. Om du inte orkar ta liggdelen, kan du inte ta J i bärsele – eller blir det för tungt?

    ja solen gör sååå mkt, man blir gladare o piggare 🙂

    jag har suttit på balkongen 2 dagar i solen ngn timme, o redan fått färg o piggnat till 🙂

    • Jag orkar ta liggdelen men jag borde inte bära den så mycket ännu. Vi har faktiskt ingen bärsele men det är nog dags att köpa en. J vill ju aldrig ligga själv.

      En bärsjal har vi men den tycker jag är bökig att ha med ytterkläder.

Kommentera

