Fler barn?


Maken vill inte ha fler barn. Jag har hela tiden varit lite velig. Två barn känns så…förutsägbart. Lite tråkigt lagom. Sen så har vi ju egentligen inte två barn för varannan vecka har vi tre barn hemma. Det är dock lite skillnad på att ha en tolvåring, en tvååring och en nyföding jämfört med vad jag kan tänka mig att det är med en, säg fyraåring, tvååring och nyföding hemma varje vecka.

Men jag har velat hålla det öppet i vilket fall.

Nu känner jag mig dock rätt säker. Jag vill inte ha fler barn. Jag vill absolut inte vara gravid fler gånger, och jag har ingen som helst lust att genomgå spädbarnstiden ännu en gång (efter denna).

Kanske tycker ni att det är dumt att förutsätta att vi ens kan få ett barn till? Barn är ju inget man ”skaffar”. Jag grundar bara det hela på våra upplevelser. Vi har haft det oerhört lätt att få två barn och om inget har ändrat sig så borde vi kunna göra ett till om vi vill.

I vilket fall så inser jag nu att det känns så oerhört lättande när jag tänker att jag kan slippa att någonsin mer vara gravid. Att framtiden bara kommer erbjuda mer tid för mig och min man som ett par och inte bara som föräldrar. På något sätt kan jag se bortom småbarnsåren och till en tid där vi igen kan få göra saker på tu man hand.

Nej, här blir det inga fler barn gjorda.

2 thoughts on “Fler barn?

  1. Vad är det med spädbarnstiden som är så jobbigt. Är nyfiken eftersom jag har en 3-månaders, mitt första och enda – vi har kämpat för honom!

  2. Ping: Jag fick en kommentar… « Blodpudding …och på fredag blir det tacos

Kommentera

