På måndag har jag två barn!


Japp. På måndag har jag två barn utanför magen. Vändningsförsöket fungerade inte det minsta lilla. Personligen tyckte jag att läkaren såg ut som Bambi med sina små pinniga armar, och när hon tog i för kung och fosterland (såg det ut som i alla fall, för hon skakade i hela kroppen) så kände jag knappt något alls.

Sen tyckte jag att de gav upp lite för snabbt. När jag påtalade det sa läkaren att hon ju kunde försöka att få bebisen att vrida sig åt andra hållet. Jag svarade genast att det tyckte jag absolut. Då såg hon ut som att det hade hon bara sagt för att provocera mig och skrämmas lite. Hon gjorde ett halvhjärtat försök och sa sen att det minsann inte gick.

So be it.

Barnet ligger i ett klockrent säte och så är det bara.

Sedan gick allt ganska fort. Efter en timme kom de och förklarade att imorgon torsdag kl 13 ska vi komma och skriva in oss för kejsarsnittet. Som äger rum redan på måndag!

Vi behöver givetvis inte stanna där över helgen men inför en operation så ska man träffa lite allt möjligt löst folk och få en del information.

Det hela betyder i vilket fall att jag kommer ha två barn på måndag kväll. Det är en mycket märklig känsla att veta exakt datum. Nästan lite som att få veta vilket datum man ska dö.

9 thoughts on “På måndag har jag två barn!

  1. iiiih, spännande! antar att det känns mer verkligt att veta när barnet kommer, än när man (som jag) går här & väntar & tänker att nu kanske, nej.., men NU kanske.. vafan. men imorrn då!? osv.

    kanske får vi samma dag! =)

    • Det känns väldigt konstigt. Jag har testat det där med att vänta och vänta. E kom ju 12 dagar över tiden. H_E_L_V_E_T_E vad jag väntade då 😉

    • det kan nog bli tajt med dejtande nu tyvärr…

      Du är iaf väldigt välkommen hem till oss när h*n är här! E och Toddo kan ju lajja och vi kan amma ikapp 😉

      Ja vi har löst det med Lilla E. Sedan i höstas så har vi sett till så att makens bror har börjat få vara barnvakt en hel del. Lilla E avgudar honom nu! Senast igår var han här och när hon såg honom sa hon M*****! Jag ÄLSKAR min M*****!
      😀
      Han hämtar henne på dagis på måndag och sen kommer faktiskt min mamma och pappa senare och får vara kver över natten och lämna på dagis på morgonen. Maken får hämta E på dagis på eftermiddagen.

      Jag är inte jättesugen på att ha mamma och pappa här men nu har de sagt att de väldigt gärna vill och över en natt kan de väl få hänga här.

  2. Lycka till! Jag blev ju också snittad med andra barnet och vet hur det är. det finns både för och nackdelar med snitt. det är lite jobbigt att inte kunna lyfta det äldre barnet på lääänge, men tiden går å andra sidan otroligt fort när man har två små.
    Fördelar med snitt är ju att slippa spricka osv, barnet som föds är ju också väldigt gulligt redan från första stund då stackarn inte pressats ihop på utfärden…
    Det gör ont efteråt det är lika bra du är beredd på det. Men det läker ju och blir bättre för varje dag som går. Hoppas allt blir underbart!! ser med spänning fram emot uppdateringar här!

    • Tack så mycket och vad kul med någon som har erfarenhet av det jag ska göra nu! Jag är rätt van vid att operera magen tyvärr. det här blir min fjärde magoperation (blindtarmen är borta, gallblåsan är borta och magmunnen är fixad…). Jag vet hur jäkla ont man faktiskt har efteråt. Det är en del av det avskräckande. När jag födde vaginalt så mådde jag finemang en timme efter förlossningen, här kommer all smärtan efteråt istället.

      Men så är det nu. Jag får ta det helt enkelt 🙂

  3. Oj så overkligt. Ja mest för dig förstås, att ha exakt leveransdatum. Men också för mig nu när du kommer att ha två knoddar… Och kejsarsnitt eller ej, huvudsaken ungen levereras. Lycka till och grattis i förskott till bebbe nr2 .

Kommentera

