Lite olika scenarier


Imorgon är det dags att åka till förlossningen för att försöka vända på ungen i magen. Jag har tyvärr ingen aning om hur den ligger idag eftersom jag slutat tro att jag känner det. Sist hos barnmorskan kände jag ingen skillnad, och då hade ju faktiskt klumpen där inne vänt sig helt och hållet.

Har den vänt sig av sig själv imorgon så är ingen gladare än jag.

Lyckas de vända på barnet så har jag nu fått höra talas om personer som direkt blir erbjudna igångsättning för att inte riskera ännu en oförutsedd vändning. Skulle jag bli erbjuden igångsättning så tar jag nog den möjligheten. Hellre det än att oroa sig för att barnet ska vända sig igen.

Lyckas vändningen inte så måste ett kejsarsnitt planeras in ganska snart. Jag går in i vecka 39 på torsdag och tiden börjar bli tajt.

Jag har faktiskt inte alls hunnit ledsna på att vara hemma och jag är väldigt glad att jag beslutade mig för att gå hem en vecka tidigare än vad jag tänkt initialt. Oavsett utgång så har jag i alla fall fått en vecka för mig själv. För min del får det gärna bli minst två veckor till hemma i lugn och ro.

Idag ska jag passa på att gå på bio på dagtid. Vem vet hur förutsättningarna för det ser ut efter imorgon?

One thought on “Lite olika scenarier

Kommentera

