Fixerad? Ruckbar? Rörlig?


Ni som har två barn, kändes det annorlunda när det andra barnet fixerade sig?

När jag väntade Lilla E så kände jag av väldigt tydligt när hon fixerade sig. Jag var på väg hem från affären och plötsligt kändes det som att bebisen ramlade ner en våning, och det ilade något fruktansvärt mellan benen. Det var så illa att jag övervägde att ringa maken och be honom att komma och hämta mig med bilen, trots att det handlade om kanske 300 meters promenad. Ilandet lättade efter en stund men känslan av att jag hade ett bowlingklot mellan benen satt kvar till den dag Lilla E ramlade ner ännu en våning och helt sonika kom ut.

Det var rätt sent i graviditeten minns jag. Typ vecka 37-38 eller så.

Nu känner jag att magen är betydligt längre ner än för 1-2 veckor sedan, och jag känner att det är klart svårare att röra sig och att gå. Jag känner dock inte av bowlingklotet mellan benen.

Jag får förvisso svar på om ungen är fixerad på torsdag då vi ska på kontroll, men jag undrar ändå. Skilde det sig för er?

One thought on “Fixerad? Ruckbar? Rörlig?

  1. ja, nu när du säger det. det känns nog annorlunda den här gången. precis som Einar fixerade sig den nuvarande bebben i magen runt vecka 31, men den här gången har det mest känts otympligt & mycket ilningar & förvärkar, men mindre fotboll mellan benen. men ändå, shit vad jag börjat vagga nu! v 38 & jag rör mig som en med tvillingmage.

Kommentera

