Lugn helg


Jag tog mig i kragen och bestämde att jag skulle ge min kropp en chans att läka i helgen, för att sedan orka med en sista arbetsvecka innan jag går på föräldraledighet. Japp, jag jobbar bara en vecka till. Det är också ett beslut jag tog efter att ha insett hur risigt jag faktiskt mådde i lungorna. Det får bli tre veckor hemma innan det efterlängtade datumet inträder. Den 31 mars.

Jag har verkligen vilat så mycket jag kan i helgen. Under lördagen var jag så trött att jag somnade på eftermiddagen och sov i hela tre timmar! Jag måste ha behövt det för natten till lördag sov jag tio timmar och framåt elvatiden på lördagskvällen så var jag ändå lika trött som vanligt.

Hostan är bättre. Astman är bättre. Det onda i magen är bättre. Det är inte bra ännu men klart bättre.

Magen är jättestor och jättetung. Precis som det ska vara i vecka 36. Maken vaknar varje gång jag försöker vända mig i sängen för tydligen blir hela sängen som en enda stor studsmatta när jag kämpar för att få över mig själv och magen från ena till andra sidan. Det är helt klart ett projekt.

Efter beslutat om att bara jobba nästa vecka så har jag börjat planera för vad jag ska pyssla med under mina lediga veckor. Förra gången gick jag bara och väntade…och väntade. Det var en väldigt dålig strategi för en otålig person som mig. den här gången har jag beställt hem böcker som ska läsas, jag har kollat upp filmer jag vill se på bio och jag har planerat in enklare dejter och utflykter. Nu vet jag hur tungt det kan komma att bli och ungefär vad jag orkar de sista veckorna.

Tro det eller ej men det här planerandet har givit mig lite hopp inför tiden efter förlossningen också. Jag kanske kan klara av det lite bättre den här gången?

Kommentera

