Sorglig läsning


Just nu sitter jag och kollar igenom en massa enkäter som jag skickade ut för ett tag sedan och som har börjat droppa in.

Enkäterna i sig är inte dramatiska på något sätt men personerna som svarat på dem har en livssituation som är minst sagt knepig.

Jag inser plötsligt att jag tycker att svaren är så sorgliga, så sorgliga. Planer för framtiden kan vara något så enkelt som att få leka med sina barn och umgås med den man älskar.

Fatta hur jävligt man har det när det är den stora planen för framtiden?

I min lyxiga värld så är det en självklarhet. Givetvis får jag leka med mitt barn och vara med den jag älskar. Men givetvis skulle det också vara det viktigaste av allt om jag inte fick det.

Hosta eller ej, jag har det förbannat bra.

One thought on “Sorglig läsning

Kommentera

