Japp, jag är nog döende ändå


Det blev ett besök hos doktorn idag. Jag har ärligt talat hostat sönder något och hostan och tröttheten verkar inte bli bättre. Min astma börjar dessutom att bli rejält seg att dras med.

Svaret blev att jag har en akut infektion i lungorna och det är rejält tjockt med äckelpäckel i dem. Det låter nog värre än vad det är men jag har i alla fall inte inbillat mig den senaste veckan. Nu har jag fått bra hostmedicin på recept och jag tripplar min asmamedicin. Tyvärr var det bara Alvedon som jag kunde ta mot det onda.

I bästa fall blir det hela bättre inom ett par dagar. I värsta fall håller det i sig tills det är dags att föda barn…

Håller det i sig så länge så går jag fanimig och dör. Vi kör på det bästa alternativet va? 😉

2 thoughts on “Japp, jag är nog döende ändå

    • Ja herregud, jag kan inte tänka mig att det ska hålla på i en månad till. det låter helt obegripligt. Jag är ju inte sängliggande nu så jag har svårt att se att det skulle fortsätta så länge. 🙂

Kommentera

