Sjukstuga


Den senste veckan har fasen inte varit en dans på rosor för någon i familjen. Lilla E började med att plötsligt få en massa feber förra söndagen. Från ena timmen till nästa så hade hennes temp brakat uppåt (kan saker braka uppåt? Utför vet jag men uppåt?)

Framåt måndag kväll började jag känna mig risig och Lilla E var en enda liten pöl av febertoppar, snor och hosta. Samma kväll är maken tvungen att åka till London på tjänsteresa. Stora M var också hemma så klart.

Natten till tisdag sov jag max tre timmar. Lilla E låg och feberyrade, grät och hostade, jag hostade, magen gjorde ont, maken var i London…

Framåt tisdag eftermiddag kände jag mig döende och maken bokade om sin flight så att han kom hem sent tisdag kväll.

Onsdagen spenderades hemma. Av någon outgrundlig anledning så tog vi oss ändå till barnmorskan på rutnkontroll hela bunten. Efter det fick vi för oss att traska in på Brio Store och köpa en ny barnvagn. En Brio Go. Så här i efterhand kan jag kanske tycka att det var en lagom bra idé just den dagen.

På torsdagen började Lilla E att tillfriskna och jag mådde fortfarande öken. På fredagen fick hon gå till dagis medan jag spenderade dagen hemma och trodde att jag antagligen skulle hosta sönder revbenen.

Helgen har gått i gnällets tecken. Jag har gnällt över att musklerna i magen gör jättejätteont efter all hosta, över att magen är stor, över att det gör ont när ungen rör sig, över att jag hostar, över att jag snorar, över att jag är trött. Det enda jag inte gnällt över är nog ryggen. Den har faktiskt inte gjort ont.

Lilla E har gnällt över allt hon kan komma på att gnälla över. Ibland har hon låtit som att vi är på väg att slå henne sönder och samman. Då kan det ha handlat om att jag inte lyft upp henne just den sekund hon bett om det.

Nu är vi alla tillbaka på jobb och dagis. Då går inte tunnelbanan och det är världens vargavinter. Jag skulle ha hämtat Lilla E och åkt med henne på Apans After Dagis-party men i och med att SL inte låter tågen gå dit vi bor så verkar det vara en omöjlighet. Jag ska i alla fall ta mig dit själv och äta mig mätt på semlor 😉

Trots allt detta så är det helt underbart skönt att vara tillbaka på jobbet. På en måndag!

En sån här har vi köpt. En röd.

Kommentera

