SVT svarade


Nu kom jag ju ihåg en annan sak som jag måste skriva om.

Mailet till svt!

Det sura mailet med klagomål.

Klagomål som handlade om detta.

Jag fick svar. Från Micke Leijnegard. Mailet skickade jag till programchefen för svt-nöje och där bad jag henne att vidarebefordra det om hon inte var rätt person att svara. Det gjorde hon tydligen också.

Det var ett mycket bra svar jag fick av Leijnegard. Ett bra och långt svar.

Han förklarade bakgrunden till sitt uttalande och bad även så väldigt mycket om ursäkt för att det hade uppfattats på det sätt som jag beskrev. Han förklarade också att han kände sig bedrövad över att han uppfattats på det sättet då han, under många år, försökt få till ett vettigt genustänk inom tv- sporten.

Over all så var det ett oerhört sympatiskt svar och jag kände mig mycket väl bemött.

Man kanske skulle klaga lite oftare?

One thought on “SVT svarade

Kommentera

